Købsbetingelser hos Videung of Sweden

Om Videung of Sweden

Virksomheden har hovedsæde i Sverige med følgende adresse Lastekodu 25, 10113 Tallinn. Vil du gerne i kontakt med os så send en e-mail til kontakt@videungofsweden.com med din sag og kontaktoplysninger, og du vil høre fra os snarest.

Bestilling

Når du har gennemført din ordre, sender vi en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkter, pris, fakturering og leveringsadresse. Hvis der er fejl i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os via e-mail til kontakt@videungofswede.com

Leveringstid

Vores normale leveringstid til Danmark er 3 -10 hverdage. BEMÆRK! Ordrer placeret i weekenden sendes tidligst den følgende mandag. Hvis leveringsforsinkelser opstår (uden at vi giver dig besked om forlænget leveringstid), bedes du kontakte os via e-mail til kontakt@videungofsweden.com. Videung of Sweden tager ikke ansvar for eventuelle omkostninger ved forsinkelser.

Priser

Alle priser i butikken vises i DKK.

Transport

Hvis produktet bliver beskadiget eller går tabt under forsendelsen fra Videung of Sweden til kunden, er Videung of Sweden omkostningsansvarlig. Hvis produktet er beskadiget eller gået tabt, når du returnerer det til Videung of Sweden, er kunden omkostningsansvarlig. Hvis du ved modtagelsen opdager, at forsendelsen er beskadiget, skal du straks rapportere dette til distributøren. Synlige skader på forsendelsespakke, skal rapportens direkte til fragtfirmaet, der skal notere skaden på din forsendelsesnota. Skader, der ikke er noteret hos fragtfirmaet/chaufføren, kompenseres ikke. Oplys venligst fragtfirmaet eller distributionsagenten, at pakken er beskadiget, så skaden noteres på følgesedlen og registreres i fragtfirmaets system.

Hvis pakken ikke hentes

Husk din pakke er på dit leveringssted i maksimalt 14 dage. Vi forbeholder os retten til at opkræve omkostninger for returforsendelse, ekspeditionsomkostninger og håndteringsgebyr, hvis pakken ikke hentes. Håndteringsgebyret er i øjeblikket 300 DKK. BEMÆRK, at pakker der ikke er hentet på leveringsstedet ikke tæller som returneringer.

Fortrydelsesret

Når du køber varer på hjemmesiden, har du som kunde en lovbestemt 14-dages fortrydelsesret, der gælder fra det tidspunkt, du modtager varen, du har bestilt.

Når du bruger din fortrydelsesret:

Du er velkommen til at fortælle os, at du har fortrudt dit køb. For at bruge din fortrydelsesret skal du sende os en e-mail til kontakt@videungofswede.com. Vedhæft din besked herunder din grund, dit navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer og hvilke varer, du ønsker at returnere. Du skal returnere produkterne til os senest 14 dage efter meddelelsen om at refundering er godkendt. Du skal sende produkterne i deres oprindelig stand, godt pakket ind og i originalemballagen. Som kunde er du ansvarlig for returomkostningerne. Du skal sende de returnerede vare til Snickarvägen 49, 19730 Bro.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska du skicka omedelbart efter att defekten har upptäckts till kontakt@videungofsweden.com

Hvordan skriver jeg en klage?

Du skal altid rapportere eventuelle fejl og mangler til kontakt@videungofsweden.com, hvor du vedhæfter dit navn, adresse, e-mail, ordrenummer og en beskrivelse af fejlen. Hvis vi ikke retter fejlen eller leverer et lignende produkt, refunderer vi beløbet for det defekte produkt i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivningen. Vi er ansvarlige for returforsendelsen af godkendte klager.

Vi forbeholder os ret til at afvise en klage, hvis det viser sig, at produktet ikke er defekt i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivningen. I tilfælde af klager følger vi retningslinjer fra det generelle klagenævn (se arn.se).

Force Majeure

Vi påtager os ikke ansvar for forsinkelser eller fejl på grund af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Disse omstændigheder kan for eksempel være arbejdskonflikt, brand, krig, pandemi, beslutning fra de offentlige myndigheder, reduceret eller ingen levering fra leverandør. Der tages desuden intet ansvar for ændringer i produkter/produktegenskaber, der er blevet ændret af den respektive leverandør og andre faktorer uden for vores kontrol.

Produktinformation

Vi forbeholder os ret til eventuelle trykfejl på dette websted samt det endelige salg af produkter. Vi garanterer ikke, at billederne afspejler produktets nøjagtige udseende, da en bestemt farveforskel kan forekomme afhængigt af skærm, billedkvalitet og opløsning. Vi gør altid vores bedste for at vise produkterne så nøjagtigt som muligt.

Persondata

Når du handler hos Videung of Sweden accepterer du automatisk vores databeskyttelsespolitik og vores behandling af dine persondata. Vi beskytter dit privatliv og indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt for at behandle din ordre. Vi sælger eller videregiver aldrig dine oplysninger til tredjeparter uden juridisk grundlag.

Videung of Sweden er ansvarlig for behandlingen af persondata, som du giver os som kunde. Vi behandler dine persondata for at være i stand til at håndtere din ordre og i de tilfælde, hvor du har anmodet om nyhedsbreve eller kampagnetilbud. Dette gør vi for at være i stand til at tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.

Oplysningerne nedenfor er et resumé af, hvordan vi lagrer og behandler dine data i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (GDPR).

Hvad er persondata?

Persondata er al information, der direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.

Hvor opbevarer i persondata?

For at kunne behandle din ordre og besvare spørgsmål relateret til din ordre (kundeservice) gemmer vi dit for- og efternavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, IP-adresse og købshistorik.

Vi gemmer dine oplysninger, så længe vi har et juridisk grundlag til at behandle dine oplysninger, for eksempel for at opfylde aftalen mellem os eller for at overholde en juridisk forpligtelse i henhold til for eksempel regnskabsloven.

Retsgrundlag  

I forbindelse med et køb behandler vi dine persondata for at gennemføre aftalen med dig. Marketing, kampagner eller lignende meddelelser sendes med dit samtykke.

Hvilke oplysninger deler vi med andre parter?

Betalingsleverandør

Når du foretager et køb, deler vi oplysninger med vores betalingsudbyder. Vi gemmer fornavn, efternavn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Hvis du vælger at betale med faktura, gemmer Klarna også kundens CPR-nummer. Vi gemmer oplysningerne for at kunne gennemføre købet og for at beskytte parterne mod bedrageri. De betalingsudbydere (betalingstjenester), vi bruger, er: Klarna, PayPal og Stripe.

Fragtfirma

For at levere dine ordrer og gennemføre vores aftale skal vi dele specifikke oplysninger med fragtfirmaet. Vi deler fornavn, efternavn, leveringsadresse, mobilnummer og/eller e-mailadresse. Vi arbejder med fragtfirmaet DHL.

Retten til adgang

Du har ret til at se alle tilgængelige oplysninger, vi har om dig. Vi leverer uddraget elektronisk i et læsbart format.

Ret til ændring

Du har ret til at bede os om at opdatere forkerte oplysninger eller supplere oplysninger, der er mangelfuld.

Retten til at blive slettet

Du kan til enhver tid anmode om, at oplysningerne om dig slettes. Der er dog få undtagelser for retten til sletning, for eksempel hvis oplysningerne skal bevares, for at vi kan opfylde en juridisk forpligtelse (for eksempel i henhold til regnskabsloven).

Ansvarlig for databeskyttelse

Videung of Sweden er ansvarlig for lagring og behandling af persondata i webshoppen og følger regelmæssigt op på sikkerheden.

Sådan beskytter vi dine persondata

Vi bruger industristandarder som SSL/TLS og envejs hash-algoritmer til at gemme, behandle og kommunikere følsomme data, såsom persondata og adgangskoder, på en sikker måde. Vi bruger Woocommerce.

Ændringer af de generelle Vilkår og Betingelser

Vi forbeholder os ret til at foretage ændringer af vores vilkår og betingelser til enhver tid. Vi offentliggør ændringer af vilkår og betingelser online på vores hjemmesiden. Vi anser de ændrede vilkår og betingelser for at være accepteret i forbindelse med ordrer eller besøg på hjemmesiden.

Tvist og lovvalg

I tilfælde af at en tvist ikke kan løses efter aftale mellem virksomhedens kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende dig til det generelle klagenævn (se arn.se). For beboere uden for EU og Sverige kan klager indgives online via Europa-Kommissionens onlinetvistbilæggelse, se http://ec.europa.eu/consumers/odr     man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

I tilfælde af en tvist følger vi afgørelser fra ARN eller det tilsvarende tvistbilæggelsesorgan. Tvister vedrørende fortolkningen eller anvendelsen af ​​disse generelle vilkår og betingelser skal fortolkes i overensstemmelse med svensk ret og lov.

Videung of Sweden